• Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki

Wybieramy krzesła biurowe.

W ofertach firm specjalizujących się w sprzedaży krzeseł biurowych znajdziemy zazwyczaj kilkadziesiąt różnych modeli. Stajemy przed problemem, które krzesła biurowe wybrać, jakimi kryteriami kierować się przy wyborze krzeseł. Jeśli jedynym kryterium jest cena to zadanie jest proste. Wybieramy najtańsze krzesła i sprawa załatwiona. Tylko czy takie krzesła biurowe mogą używać faceci o wzroście 190cm i wadze 120kg? Czy takie krzesła nadają się do 8 godzinnej pracy siedzącej? Poniżej podamy kilka wskazówek, które naszym zdaniem są istotnym kryterium wyboru odpowiedniego krzesła biurowego. Oto nasze wskazówki:

1) Dopasuj krzesła biurowe do wzrostu, wagi oraz budowy ciała użytkowników. Zwracaj uwagę na wymiary krzesła. Wymiary siedziska, odległość pomiędzy podłokietnikami, wysokość oparcia. Krzesła biurowe oraz fotele biurowe powinny być dopasowane do wzrostu, wagi oraz sylwetki użytkowników. Osoby wysokie o masywnej sylwetce powinny wybierać krzesła z obszernym siedziskiem i wysokim oparciem. Krzesła biurowe z niskim oparciem, małym i wąskim siedziskiem są wskazane dla szczupłych i niższych osób.

2) Oparcie krzesła biurowego. Zwróć uwagę na wysokość oraz regulację wysokości oparcia. Oparcie krzesła biurowego powinno wspierać plecy przynajmniej do wysokości łopatek. Na wysokości lędźwi powinno być tak wyprofilowane, aby zapewniać wsparcie lędźwiowej części kręgosłupa. Jeśli krzesła biurowe posiadają regulacje wysokości oparcia można wówczas idealnie dopasować oparcie krzesła do wzrostu użytkownika.

3) Podłokietniki. Wsparcie ramion na podłokietnikach redukuje obciążenie kręgosłupa i ramion. Podłokietniki z regulacją wysokości umożliwiają utrzymanie kąta od 90° do 115° pomiędzy ramieniem a przedramieniem. Regulacja podłokietników pozwala na dopasowanie ich wysokości do wzrostu użytkownika. Podłokietniki z regulacją „przód-tył” pozwalają dopasować odległość podłokietników od biurka i zapewnić prawidłowe wsparcie przedramienia.

4) Czas pracy i mechanizm ruchowy. Mechanizm ruchowy, w który wyposażone są krzesła biurowe, to najważniejszy element krzesła. W zależności od czasu pracy w pozycji siedzącej wybieramy mechanizm wg poniższych zasad:

a) Do 4 godzin pracy zalecamy krzesła biurowe z mechanizmami: CPT, Tilt, Ergon 2L, Kontakt.

b) Jeśli pracujesz w pozycji siedzącej 4-6 godzin polecamy krzesła biurowe z mechanizmami Multiblock lub Ibra.

c) Do pracy siedzącej powyżej 6 godzin dziennie krzesła biurowe powinny posiadać mechanizm synchroniczny umożliwiający aktywne siedzenie przy jednoczesnym wsparciu pleców i kręgosłupa. Aktywne siedzenie (bujanie, odchylanie, częsta zmiana pozycji) zapobiega statycznym obciążeniom mięśni pleców i kręgosłupa prowadzącym w dłuższym okresie do zmian chorobowych. Mechanizmy synchroniczne umożliwiają zachowanie prawidłowej pozycji siedzącej podczas odchylania oparcia dzięki zsynchronizowanemu odchylaniu się oparcia i siedziska w stosunku 2:1. Umożliwiają ponadto swobodne kołysanie, regulację siły oporu oparcia, blokadę siedziska i oparcia w 4 lub 5 pozycjach, ochronę przed uderzeniem oparcia w plecy po zwolnieniu blokady (Anti-Shock) oraz płynną regulację wysokości. Funkcje te posiadają następujące mechanizmy: Active-1, Active-IN, Epron Syncron, Epron Syncron Plus, Imarc 660, Imarc 840.

 

więcej informacji